Klachten

We werken hard om elke dag goede zorg en ondersteuning te bieden. Dit vinden we heel belangrijk! Maar soms gaat er iets niet zoals verwacht. Misschien heb je opmerkingen over hoe we dingen doen, de manier waarop je behandeld wordt, de informatie die je krijgt, of iets anders dat te maken heeft met onze diensten. Als dat zo is, willen we dat graag van je horen. Iedereen die met ons te maken heeft - of je nu zelf zorg ontvangt, een familielid, een vriend, of iemand anders bent – mag ons vertellen wat beter kan. Jouw mening is heel waardevol voor ons. Het helpt ons om te leren en te verbeteren. Dus als er iets is waar je niet blij mee bent, vertel het ons. Zo kunnen we samen zorgen dat het de volgende keer beter gaat.

Stap 1: Praat erover
Heb je een probleem of iets wat je dwarszit? Begin met erover te praten met iemand die je helpt, zoals je begeleider. Samen kunnen we kijken hoe we het kunnen oplossen.

Stap 2: Schrijf het op
Als praten niet helpt, kunnen we het opschrijven. Je kunt dit alleen doen, of met hulp van iemand anders. Als schrijven lastig is, geen probleem! We kunnen een afspraak maken en dan vertel je het gewoon. We zorgen ervoor dat jouw zorg opgeschreven wordt en we gaan ermee aan de slag. Binnen een maand hoor je van ons wat we gaan doen. Je kunt er ook voor kiezen om onderstaand klachtenformulier in te vullen.

Stap 3: Nog steeds zorgen?
Als je nog steeds niet blij bent met hoe het gaat, kun je een briefje schrijven naar een speciaal team(klachten commissie) dat klaarstaat om te helpen. Dit team heeft twee mensen: iemand van de raad van bestuur en iemand uit de gebruikersraad. Zij gaan met iedereen praten die meer kan weten over jouw probleem.

Als dit team ontdekt dat het probleem er nog steeds is, dan zullen wij, binnen 30 dagen, je vertellen wat we gaan doen om het op te lossen. Wil je praten met dit speciale team? Je kunt hun contactgegevens vragen door ons te bellen op 016 67 01 50

Stap 4: Nog niet opgelost?
Als het nog steeds niet is opgelost, kun je terecht bij het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH) voor extra hulp. Zij zullen goed naar je luisteren en helpen een oplossing te vinden. Meer info vind je op hun website https://www.vaph.be/contact/klacht